Wij zoeken een fulltime logistiek manager voor onze opdrachtgever in Utrecht.
Onze vaste opdrachtgever is een familiebedrijf dat al drie generaties actief is als allround verfspecialist en is leverancier van een breed assortiment verf en aanverwante artikelen. Naast een volledig assortiment verf, coatings en wandbekleding kunnen professionals bij hen rekenen op een onafhankelijk en deskundig advies, gerichte opleidingen en het nieuwste van het nieuwste op technisch gebied. Met in totaal 21 vestigingen in Midden- en West-Nederland zit je al snel bij hen in de buurt.
Wat ga je doen?
Als Logistiek Manager ben je verantwoordelijk voor de dagelijkse aansturing van het magazijn- en het chauffeursteam binnen deze verfgroothandel. Je zorgt voor een efficiënte, veilige en nauwkeurige goederenstroom en bent tegelijkertijd actief betrokken bij de operationele werkzaamheden. Je hebt een voorbeeldrol en bent de schakel tussen het team en de directie.
•Aansturen, motiveren en begeleiden van medewerkers (7-12 FTE)
•Meewerken aan dagelijkse logistieke processen zoals: Ontvangst, controle en opslag van verfproducten en aanverwante artikelen.
•Toekomstproof maken van het magazijn / de logistiek en meer en snellere logistieke stromingen
•Overzicht bewaren en leiden van verbeterprojecten binnen de afdeling.
•Bewaken van voorraadniveaus en signaleren van tekorten of overschotten.
•Coördineren en verbeteren van de totale transport- en logistieke processen.
•Efficiëntere, effectievere orderpicking, inbound en logistiek.
•Sparring partner voor de directeur op logistiek vlak
•Orderpicken en verzendklaar maken van klantbestellingen.
•Laden en lossen van vrachtwagens.
•Planning van de dagelijkse route met behulp van plansysteem.
•Toezien op orde, netheid en veiligheid in het magazijn.
•Plannen van de personele bezetting.
•Beheer van vervoersmiddelen.
•Bijhouden van administratie in het (WMS) systeem en verbeteringen in het systeem doorvoeren.
•Inwerken en opleiden van nieuwe medewerkers.
•Nauwe samenwerking met de afdelingen inkoop, verkoop, order entry en de administratie.
Wat zoeken wij?
Wat hier goed zou passen is iemand die al een paar jaar ervaring heeft als teamleider warehouse en die een stap wil gaan maken naar de eindverantwoordelijkheid over een klein magazijn (team van 7 tot 12 man, magazijn medewerkers en chauffeurs). In deze rol ben je ook sparringpartner voor de directeur van het bedrijf.
•HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur richting Logistiek of Transport.
•Minimaal 4 jaar ervaring in een logistieke leidinggevende functie; ervaring als Teamleider.
•Aantoonbare ervaring in de groothandel of bouw-/verfbranche is een sterke pré.
•Hands-on mentaliteit: je steekt graag ook zelf de handen uit de mouwen.
•Teamspeler met natuurlijk leiderschap en verantwoordelijkheidsgevoel.
•Kennis van en ervaring met voorraadbeheer en logistieke processen.
•In het bezit van een heftruckcertificaat (of bereid dit te behalen).
•Bekendheid met WMS-systemen en basisvaardigheden in MS Office.
•Klantgerichte houding en goede schriftelijke en mondelinge communicatieve
vaardigheden.
Wat bieden wij jou?
•Een afwisselende functie en verantwoordelijke functie binnen een groeiende organisatie.
•Een informele werkomgeving waar veel ruimte is voor initiatief en ondernemerschap.
•Een prettige werksfeer in een no-nonsense team.
•Mogelijkheden voor opleiding en doorgroei binnen het bedrijf.
•Salaris tussen de € 4300 – € 5000,- bruto per maand en goede arbeidsvoorwaarden
•Werken bij een stabiele en toonaangevende speler in de verfbranche.